Leveren en retourneren
Omnipet behandelt elke bestelling met de grootste zorg. Zodra u uw bestelling plaatst, ontvangt u van ons een bevestigingsemail. Daarna gaan wij aan de slag om uw pakketje samen te stellen en op te sturen.
De gemiddelde leveringstermijn bedraagt 1 tot 3 werkdagen.
Indien bepaalde artikelen niet op voorraad zijn, kan de leveringstermijn langer zijn. Wij brengen u steeds op de hoogte van de vertraging.
Wij versturen pakketten enkel binnen België en Nederland.
BELGIË
Pakketten worden verstuurd via Bpost. U hebt hierbij de keuze tussen verschillende mogelijkheden:
Thuis of op kantoor
U kan ervoor kiezen om het pakket thuis of op het werk te laten bezorgen. Geef steeds het gewenste leveringsadres in wanneer u uw bestelling plaatst.
Indien u niet thuis bent wanneer de postbode langskomt, ontvangt u een afwezigheidsbericht in de brievenbus. Hiermee kan u uw pakket in het postkantoor ophalen of dichtstbijzijnde afhaalpunt. Het afhaaladres staat steeds op het afwezigheidsbericht vermeld.
Maakt u gebruik van Mijn Voorkeuren van Bpost? Dan kan u ervoor opteren dat de postbode uw pakket bij afwezigheid levert op de door u ingestelde plaats:
– op een veilige plaats
– bij een buur
– in een afhaalpunt of pakjesautomaat van uw keuze
Hiervoor moet u wel op voorhand uw keuze registreren via de site https://www.bpost.be/nl/pakje-ontvangen
Afhaalpunt
Met Bpack@bpost kan u uw pakket naar een postkantoor of afhaalpunt in de buurt laten versturen (vb. tankstation, krantenwinkel, supermarkt…). In dat geval kan u zelf kiezen wanneer u uw bestelling ophaalt.
Wanneer uw pakket is geleverd in het afhaalpunt van uw keuze, ontvangt u een sms of e-mail met de mededeling dat u uw pakket kan afhalen. U hebt 14 dagen tijd om uw pakket het op te halen.
Pakjesautomaat
U kan ervoor kiezen uw pakket te laten leveren in een bpack 24/7 pakketautomaat die 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 beschikbaar is. Zo kiest u zelf wanneer u uw pakket ophaalt. De automaten zijn dag en nacht toegankelijk, van maandag tot en met zondag. Zodra uw pakket klaar ligt in de pakjesautomaat ontvangt u een mail met een QR code die u moet inscannen aan de automaat om uw pakje af te halen.
Uw pakket blijft 5 dagen beschikbaar.
Transportkost
De transportkosten verschillen naargelang het gewicht van uw pakket en worden aangerekend volgens onderstaande tarieven:
GEWICHT PAKKET | VERZENDKOST |
< 10 Kg | 4.95€ |
> 10 Kg | 6.95€ |
Vanaf 79€ | Gratis levering |
De definitieve transportkost verschijnt tijdens het bestelproces en voordat u uw bestelling bevestigt.
Alle bestellingen worden gratis geleverd vanaf 79€.
De status van uw bestelling opvolgen
Via het Bpost Track & Trace systeem kan u uw pakket probleemloos volgen. Uw unieke code wordt verstuurd, zodra het pakketje bij ons vertrekt. Voer uw code in via de E-Tracker en volg uw pakket op de voet.
NEDERLAND
U kan ervoor kiezen om het pakket thuis of op het werk te laten bezorgen. Geef steeds het gewenste leveringsadres in wanneer u uw bestelling plaatst.
In Nederland gebeuren de leveringen via DPD. Indien u niet thuis bent wanneer de pakketdienst langskomt, wordt een tweede levering ingepland de daaropvolgende werkdag.
Transportkost
Voor Nederland worden vaste transportkosten aangerekend volgens onderstaande tarieven:
LEVERINGEN | VERZENDKOST |
Bestelling < 79€ | 6.95€ |
Bestelling > 79€ | Gratis |
De definitieve transportkost verschijnt tijdens het bestelproces en voordat u uw bestelling bevestigt.
Alle bestellingen worden gratis geleverd vanaf 79€.
De status van uw bestelling opvolgen
Via het Track & Trace systeem kan u uw pakket probleemloos volgen. Uw unieke code wordt verstuurd, zodra het pakketje bij ons vertrekt.
OPHALEN IN DE WINKEL
Wij bieden onze klanten ook de mogelijkheid hun pakket rechtstreeks in onze winkel te komen ophalen. Kies in dit geval duidelijk de optie ‘ophalen in de winkel’ wanneer u uw bestelling plaatst. In dat geval worden uiteraard geen verzendkosten aangerekend.
Alle pakketten kunnen afgehaald worden op onderstaand adres:
Omnipet
Esenweg 104
8600 Diksmuide
België
U ontvangt een bevestigingsemail wanneer uw pakket klaar ligt voor ophaling.
Hebt u nog vragen omtrent de levering van uw pakket? Neem dan contact met ons op via info@omnipet.be, per chat of per telefoon op het nummer +32 (0) 51 79 27 28 (van maandag tem vrijdag van 13u30 tot 19u).
Retourneren
De Belgische wet op de handelspraktijken, informatie en bescherming van de consument van 12 april 2010 laat de aankoper toe binnen de 14 kalenderdagen vanaf de levering van het product de verkoper te informeren dat hij/zij van de aankoop afziet.
De goederen dienen dan onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend, terug gestuurd te worden binnen de 5 werkdagen nadat de verkoper werd geïnformeerd van de retour.
Omnipet kan teruggezonden goederen weigeren of niet terugbetalen wanneer de originele verpakking geopend werd of wanneer de producten door de koper werden beschadigd.
Omnipet draagt geen enkele kost of verantwoordelijkheid betreffende het terugsturen van goederen door de koper.
Goederen die teruggestuurd worden zonder voorafgaand bericht worden niet aanvaard.